Wednesday, September 5, 2012

SAYEMBARA PENULISAN TAZKIRAH ANJURAN KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA PERINGKAT KEBANGSAAN

SAYEMBARA PENULISAN TAZKIRAH SEMPENA SAMBUTAN MAULIDUR RASUL KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA PERINGKAT KEBANGSAAN 1434 HIJRAH



Bahagian Pendidikan Islam Kementerian Pelajaran Malaysia menganjurkan Sayembara Penulisan Tazkirah Peringkat Kebangsaan Sempena Sambutan Maulidur Rasul 1434 H. Ia terbuka kepada Pegawai Perkhidmatan Pendidikan dan kakitangan yang berkhidmat di sekolah dan institusi pendidikan Kementerian Pelajaran Malaysia.

Panjang bagi satu karya tazkirah  tidak melebih 2 muka surat . Tazkirah yang ditulis adalah berdasarkan tajuk yang relevan dengan bidang Akidah/ Ibadah/ Adab dan Akhlak/ Pendidikan/ Sirah/ Isu-semasa dan lain-lain. Ia juga mesti mengandungi mesej dakwah dan nilai tarbiah serta disokong dengan dengan dalil.
Syarat pertandingan sayembara  beserta Borang Penyertaan dan Pengakuan Keaslian Karya boleh dimuat turun daripada link berikut:



Tarikh tutup sayembara ini ialah pada 30 September 2012.

Hantarkan penyertaan anda ke alamat email:  sayembaratazkirahkpm@gmail.com    Untuk maklumat lanjut sila hubungi Penyelaras  Sayembara, Ustaz Ruzain Syukur b Mansor, Penolong Pengarah Sektor Dakwah dan Kepimpinan Bahagian Pendidikan Islam Kementerian Pelajaran Malaysia:

Nombor telefon   :  019-2103267                                                                                   Email                   :     ruzainsyukur@gmail.com

No comments:

Post a Comment